3

Kubrick szerint a világ

Stanley Kubrick, a legendás rendező mindig is kifinomult képi világgal ruházta fel a munkáit. Szerelmese volt a filmkockák művészi megkomponálásának, innovatív technikájával feszegette és kitágította a képernyő megszokott, természetesnek hitt határait. Kedvelte a lassú, vontatott, hosszú jeleneteket, az extrém kameraállásokat és a széles látószöget. A módszer magában nem lenne olyan sikeres ha Kubrick nem lett volna tisztában annak a közönségre gyakorolt pszichológiai hatásaival, mely kényszerített azonosulást, szorongást, közvetlen veszélyérzetet teremtett. Az alábbi videó, mely filmjeiből az egyetlen perspektívából szemlélődés szimmetrikus képeit gyűjti össze, mindig egy pontról indul, csak előre vagy hátra halad (párhuzamosan a képernyő széleivel) vagy a teljes mozdulatlanságból mustrál.

Kubrick // One-Point Perspective from kogonada on Vimeo.

(Ragyogás; Acéllövedék; A dicsőség ösvényei, 2001:Űrodüsszeia, Mechanikus narancs, Tágra zárt szemek, Barry Lyndon)

by Doro_

3 komment

  1. Így szép képek, de nem vagyok oda Kubrickért. A Full Metal Jacket és a Mechanikus narancs zseniális filmek, de az Ragyogás szerintem az egyik legelcseszettebb könyvadaptáció, az Űrodüsszeia és a Tágra zárt szemek, meg végtelenül unalmasak.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


három − 3 =